نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آیکونولوژی واکاوی لایه‌های معنایی نماد «شمسه هشت» در بافت اجتماعی و فرهنگی ایران و نمود آن در گرافیک معاصر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 15-43]

ا

  • ابن طفیل هستی زن میوه گان واق و نیستی مادر(ان)، تضاد یا تطبیق؟ (خوانشی زنانه نگر از رسالۀ حیّ بن یقظان) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 69-90]
  • اریکسون واکاوی بحران هویت زنان زیر تیغ داعش در رمان الکافره بر پایه نظریه اریکسون [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 243-264]
  • استعمار سازوکار مواجهه با دیگری در نمایشنامه «آی بی‌کلاه، آی باکلاه» با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 45-68]
  • افغانستان ما و افغان‌ها! بازنمایی مهاجران افغانستانی در نمایشنامه‌های معاصر ایرانی با رویکرد پسااستعماری (‌مورد‌پژوهی: گزیده‌ای از آثار محمد رحمانیان، حمید امجد و نغمه ثمینی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 9-43]
  • الکافرهه واکاوی بحران هویت زنان زیر تیغ داعش در رمان الکافره بر پایه نظریه اریکسون [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 243-264]
  • انسان‌شناسی هنر جنگ نگاری (زیبایی‌شناسی و معنا‌شناسی نامه‌های رزمندگان ایرانی جنگ ایران و عراق) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 69-96]
  • انقلاب اسلامی تحلیل نقوش اسکناسهای ایران پس از انقلاب اسلامی بر اساس رویکرد بازتاب در جامعه‌شناسی هنر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 128-155]
  • ایران ما و افغان‌ها! بازنمایی مهاجران افغانستانی در نمایشنامه‌های معاصر ایرانی با رویکرد پسااستعماری (‌مورد‌پژوهی: گزیده‌ای از آثار محمد رحمانیان، حمید امجد و نغمه ثمینی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 9-43]

ب

  • بازنمایی سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]
  • بازیگران غیرآکادمیک « تجربه‌اندوزی‌‌ ناهمگون در بستر موافق »: فرایند جامعه‌پذیری حرفه‌ای در بین بازیگرانِ غیرآکادمیکِ تئاتر در شهر تهران [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 180-196]
  • بازیگری تجربی « تجربه‌اندوزی‌‌ ناهمگون در بستر موافق »: فرایند جامعه‌پذیری حرفه‌ای در بین بازیگرانِ غیرآکادمیکِ تئاتر در شهر تهران [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 180-196]
  • بازیگری حرفه ای « تجربه‌اندوزی‌‌ ناهمگون در بستر موافق »: فرایند جامعه‌پذیری حرفه‌ای در بین بازیگرانِ غیرآکادمیکِ تئاتر در شهر تهران [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 180-196]
  • باغ جستاری روایت‌پژوهانه پیرامون باغ ایرانی از نظرگاه متون و سفرنامه‌ها (نمونه موردی: باغ‌های تهران در دوره قاجار) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 247-280]
  • بافت چشم اندازهای فرهنگی و اجتماعی در تحلیل موسیقی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • بحران هویت زنان واکاوی بحران هویت زنان زیر تیغ داعش در رمان الکافره بر پایه نظریه اریکسون [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 243-264]

پ

  • پسااستعماری ما و افغان‌ها! بازنمایی مهاجران افغانستانی در نمایشنامه‌های معاصر ایرانی با رویکرد پسااستعماری (‌مورد‌پژوهی: گزیده‌ای از آثار محمد رحمانیان، حمید امجد و نغمه ثمینی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 9-43]
  • پی یر گیرو نشانه شناسیِ اجتماعیِ مقامات حریری باتکیه بر نظریه پی یرگیرو [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 157-177]

ت

  • تئاترهای پرفروش ایران ذائقه مخاطبان تئاترهای پرفروش ایران در دهه 1390 (ابعاد، مؤلفه‌ها، علل و عوامل) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]
  • تامس مور مؤلفه‌های جامعۀ آرمانشهر در شعر شاملو: با نگاهی تطبیقی به برخی از آرای فارابی و تاس مور [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 197-219]
  • تحلیل جامعه‌شناختی تحلیل جامعه‌شناختی مؤلفه‌های هویّت‌ساز در خاطره-‌داستان نورالدین پسر ایران [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 221-242]
  • تحولات موسیقی بررسی جامعه شناختی زمینه های تحول موسیقی در ایران دهه 50 شمسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 91-126]
  • تهران جستاری روایت‌پژوهانه پیرامون باغ ایرانی از نظرگاه متون و سفرنامه‌ها (نمونه موردی: باغ‌های تهران در دوره قاجار) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 247-280]
  • تهران شیوه تعامل مبلمان، معماری و سبک زندگی در خانه‌ها و کاخ‌های سنتی ایران (با تأکید بر دورة قاجار و شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 147-171]

ج

  • جامعه چشم اندازهای فرهنگی و اجتماعی در تحلیل موسیقی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • جامعه آرمانی مؤلفه‌های جامعۀ آرمانشهر در شعر شاملو: با نگاهی تطبیقی به برخی از آرای فارابی و تاس مور [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 197-219]
  • جامعه پذیری « تجربه‌اندوزی‌‌ ناهمگون در بستر موافق »: فرایند جامعه‌پذیری حرفه‌ای در بین بازیگرانِ غیرآکادمیکِ تئاتر در شهر تهران [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 180-196]
  • جامعه پذیری حرفه ای « تجربه‌اندوزی‌‌ ناهمگون در بستر موافق »: فرایند جامعه‌پذیری حرفه‌ای در بین بازیگرانِ غیرآکادمیکِ تئاتر در شهر تهران [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 180-196]
  • جامعه‌شناسی سینما سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]
  • جامعه شناسی موسیقی بررسی جامعه شناختی زمینه های تحول موسیقی در ایران دهه 50 شمسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 91-126]
  • جامعه‌شناسی هنر واکاوی لایه‌های معنایی نماد «شمسه هشت» در بافت اجتماعی و فرهنگی ایران و نمود آن در گرافیک معاصر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 15-43]
  • جنگ ایران و عراق جنگ نگاری (زیبایی‌شناسی و معنا‌شناسی نامه‌های رزمندگان ایرانی جنگ ایران و عراق) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 69-96]
  • جوانان بازنمایی عشق در موسیقی پاپ ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 97-121]

ح

  • حذف مؤنث هستی زن میوه گان واق و نیستی مادر(ان)، تضاد یا تطبیق؟ (خوانشی زنانه نگر از رسالۀ حیّ بن یقظان) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 69-90]
  • حریری نشانه شناسیِ اجتماعیِ مقامات حریری باتکیه بر نظریه پی یرگیرو [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 157-177]
  • حیّ بن یقظان هستی زن میوه گان واق و نیستی مادر(ان)، تضاد یا تطبیق؟ (خوانشی زنانه نگر از رسالۀ حیّ بن یقظان) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 69-90]

خ

  • خاطره-‌داستان نورالدین پسر ایران تحلیل جامعه‌شناختی مؤلفه‌های هویّت‌ساز در خاطره-‌داستان نورالدین پسر ایران [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 221-242]
  • خلاقیت مطالعه کیفی رابطه برساخت خلاقیت و سیالیت ژانرهای موسیقی (مطالعه موردی تغییرات ژانری و نوآوری در فرهنگ تولید موسیقی کلاسیک ایرانی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 123-145]
  • خودبودگی سازوکار مواجهه با دیگری در نمایشنامه «آی بی‌کلاه، آی باکلاه» با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 45-68]
  • خیانت بازنمایی عشق در موسیقی پاپ ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 97-121]

د

  • داستان کوتاه نمود شخصیت اصلی در داستان‌های کوتاه غلامحسین ساعدی : (با تکیه بر ساخت‌گرایی تکوینی گلدمن) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 282-306]
  • داعش واکاوی بحران هویت زنان زیر تیغ داعش در رمان الکافره بر پایه نظریه اریکسون [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 243-264]
  • دفاع مقدّس تحلیل جامعه‌شناختی مؤلفه‌های هویّت‌ساز در خاطره-‌داستان نورالدین پسر ایران [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 221-242]
  • دهة 1390 ذائقه مخاطبان تئاترهای پرفروش ایران در دهه 1390 (ابعاد، مؤلفه‌ها، علل و عوامل) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]
  • دهه 05 شمسی بررسی جامعه شناختی زمینه های تحول موسیقی در ایران دهه 50 شمسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 91-126]
  • دیگری سازوکار مواجهه با دیگری در نمایشنامه «آی بی‌کلاه، آی باکلاه» با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 45-68]

ذ

  • ذائقة مخاطب ذائقه مخاطبان تئاترهای پرفروش ایران در دهه 1390 (ابعاد، مؤلفه‌ها، علل و عوامل) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]

ر

  • روایت جستاری روایت‌پژوهانه پیرامون باغ ایرانی از نظرگاه متون و سفرنامه‌ها (نمونه موردی: باغ‌های تهران در دوره قاجار) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 247-280]
  • رویکرد بازتاب تحلیل نقوش اسکناسهای ایران پس از انقلاب اسلامی بر اساس رویکرد بازتاب در جامعه‌شناسی هنر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 128-155]

ز

  • زیبایی‌شناسی جنگ نگاری (زیبایی‌شناسی و معنا‌شناسی نامه‌های رزمندگان ایرانی جنگ ایران و عراق) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 69-96]

ژ

  • ژانر مطالعه کیفی رابطه برساخت خلاقیت و سیالیت ژانرهای موسیقی (مطالعه موردی تغییرات ژانری و نوآوری در فرهنگ تولید موسیقی کلاسیک ایرانی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 123-145]

س

  • ساختگرایی تکوینی نمود شخصیت اصلی در داستان‌های کوتاه غلامحسین ساعدی : (با تکیه بر ساخت‌گرایی تکوینی گلدمن) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 282-306]
  • ساعدی سازوکار مواجهه با دیگری در نمایشنامه «آی بی‌کلاه، آی باکلاه» با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 45-68]
  • سبک زندگی شیوه تعامل مبلمان، معماری و سبک زندگی در خانه‌ها و کاخ‌های سنتی ایران (با تأکید بر دورة قاجار و شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 147-171]
  • سفرنامه جستاری روایت‌پژوهانه پیرامون باغ ایرانی از نظرگاه متون و سفرنامه‌ها (نمونه موردی: باغ‌های تهران در دوره قاجار) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 247-280]
  • سلبریتی‌محوری ذائقه مخاطبان تئاترهای پرفروش ایران در دهه 1390 (ابعاد، مؤلفه‌ها، علل و عوامل) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]

ش

  • شاملو مؤلفه‌های جامعۀ آرمانشهر در شعر شاملو: با نگاهی تطبیقی به برخی از آرای فارابی و تاس مور [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 197-219]
  • شخصیت اصلی نمود شخصیت اصلی در داستان‌های کوتاه غلامحسین ساعدی : (با تکیه بر ساخت‌گرایی تکوینی گلدمن) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 282-306]
  • شرق‌شناسی ما و افغان‌ها! بازنمایی مهاجران افغانستانی در نمایشنامه‌های معاصر ایرانی با رویکرد پسااستعماری (‌مورد‌پژوهی: گزیده‌ای از آثار محمد رحمانیان، حمید امجد و نغمه ثمینی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 9-43]
  • شمسۀ هشت واکاوی لایه‌های معنایی نماد «شمسه هشت» در بافت اجتماعی و فرهنگی ایران و نمود آن در گرافیک معاصر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 15-43]
  • شهروندی سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]

ص

  • صنایع فرهنگی مطالعه کیفی رابطه برساخت خلاقیت و سیالیت ژانرهای موسیقی (مطالعه موردی تغییرات ژانری و نوآوری در فرهنگ تولید موسیقی کلاسیک ایرانی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 123-145]

ع

  • عراق واکاوی بحران هویت زنان زیر تیغ داعش در رمان الکافره بر پایه نظریه اریکسون [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 243-264]
  • عشق سیال بازنمایی عشق در موسیقی پاپ ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 97-121]
  • علی بدر واکاوی بحران هویت زنان زیر تیغ داعش در رمان الکافره بر پایه نظریه اریکسون [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 243-264]
  • عناصر مؤلفه‌های جامعۀ آرمانشهر در شعر شاملو: با نگاهی تطبیقی به برخی از آرای فارابی و تاس مور [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 197-219]

غ

  • غلامحسین ساعدی نمود شخصیت اصلی در داستان‌های کوتاه غلامحسین ساعدی : (با تکیه بر ساخت‌گرایی تکوینی گلدمن) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 282-306]

ف

  • فارابی مؤلفه‌های جامعۀ آرمانشهر در شعر شاملو: با نگاهی تطبیقی به برخی از آرای فارابی و تاس مور [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 197-219]
  • فرهنگ چشم اندازهای فرهنگی و اجتماعی در تحلیل موسیقی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • فرهنگ سازوکار مواجهه با دیگری در نمایشنامه «آی بی‌کلاه، آی باکلاه» با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 45-68]
  • فرهنگ بصری تحلیل نقوش اسکناسهای ایران پس از انقلاب اسلامی بر اساس رویکرد بازتاب در جامعه‌شناسی هنر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 128-155]
  • فرهنگ تولید مطالعه کیفی رابطه برساخت خلاقیت و سیالیت ژانرهای موسیقی (مطالعه موردی تغییرات ژانری و نوآوری در فرهنگ تولید موسیقی کلاسیک ایرانی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 123-145]
  • فرهنگ عامه بازنمایی عشق در موسیقی پاپ ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 97-121]
  • فرهنگ عامه واکاوی فولکلور مادی رنگ بر بستر فرهنگ عصر‌ صفوی (مطالعه موردی: مکتب کتاب‌آرایی ‌مشهد، نگاره‌های هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 173-198]
  • فولکلور مادی رنگ واکاوی فولکلور مادی رنگ بر بستر فرهنگ عصر‌ صفوی (مطالعه موردی: مکتب کتاب‌آرایی ‌مشهد، نگاره‌های هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 173-198]

ق

  • قاجار جستاری روایت‌پژوهانه پیرامون باغ ایرانی از نظرگاه متون و سفرنامه‌ها (نمونه موردی: باغ‌های تهران در دوره قاجار) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 247-280]
  • قاجار شیوه تعامل مبلمان، معماری و سبک زندگی در خانه‌ها و کاخ‌های سنتی ایران (با تأکید بر دورة قاجار و شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 147-171]

ک

  • کن لوچ سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]

گ

  • گرافیک واکاوی لایه‌های معنایی نماد «شمسه هشت» در بافت اجتماعی و فرهنگی ایران و نمود آن در گرافیک معاصر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 15-43]

ل

  • لوسین گلدمن نمود شخصیت اصلی در داستان‌های کوتاه غلامحسین ساعدی : (با تکیه بر ساخت‌گرایی تکوینی گلدمن) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 282-306]

م

  • ماندگاری رویکردی جامعه‌شناختی به رسالت هنرمند متعهد؛ نمونه مطالعاتی: نقاشی‌های نهضت بیداری اسلامی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 199-220]
  • مبلمان شیوه تعامل مبلمان، معماری و سبک زندگی در خانه‌ها و کاخ‌های سنتی ایران (با تأکید بر دورة قاجار و شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 147-171]
  • مجلل‌بینی ذائقه مخاطبان تئاترهای پرفروش ایران در دهه 1390 (ابعاد، مؤلفه‌ها، علل و عوامل) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 45-68]
  • مخاطب خاص رویکردی جامعه‌شناختی به رسالت هنرمند متعهد؛ نمونه مطالعاتی: نقاشی‌های نهضت بیداری اسلامی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 199-220]
  • مخاطب عام رویکردی جامعه‌شناختی به رسالت هنرمند متعهد؛ نمونه مطالعاتی: نقاشی‌های نهضت بیداری اسلامی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 199-220]
  • مصرف چشم اندازهای فرهنگی و اجتماعی در تحلیل موسیقی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • معماری سنتی ایران شیوه تعامل مبلمان، معماری و سبک زندگی در خانه‌ها و کاخ‌های سنتی ایران (با تأکید بر دورة قاجار و شهر تهران) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 147-171]
  • معناشناسی جنگ نگاری (زیبایی‌شناسی و معنا‌شناسی نامه‌های رزمندگان ایرانی جنگ ایران و عراق) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 69-96]
  • مقامات نشانه شناسیِ اجتماعیِ مقامات حریری باتکیه بر نظریه پی یرگیرو [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 157-177]
  • مکتب مشهد واکاوی فولکلور مادی رنگ بر بستر فرهنگ عصر‌ صفوی (مطالعه موردی: مکتب کتاب‌آرایی ‌مشهد، نگاره‌های هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 173-198]
  • من دنیل بلیک سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]
  • مهاجرت ما و افغان‌ها! بازنمایی مهاجران افغانستانی در نمایشنامه‌های معاصر ایرانی با رویکرد پسااستعماری (‌مورد‌پژوهی: گزیده‌ای از آثار محمد رحمانیان، حمید امجد و نغمه ثمینی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 9-43]
  • موسیقی چشم اندازهای فرهنگی و اجتماعی در تحلیل موسیقی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 1-14]
  • موسیقی بررسی جامعه شناختی زمینه های تحول موسیقی در ایران دهه 50 شمسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 91-126]
  • موسیقی اعتراضی بررسی جامعه شناختی زمینه های تحول موسیقی در ایران دهه 50 شمسی [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 91-126]
  • موسیقی پاپ بازنمایی عشق در موسیقی پاپ ایرانی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 97-121]
  • موسیقی کلاسیک ایرانی مطالعه کیفی رابطه برساخت خلاقیت و سیالیت ژانرهای موسیقی (مطالعه موردی تغییرات ژانری و نوآوری در فرهنگ تولید موسیقی کلاسیک ایرانی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 123-145]

ن

  • نئولیبرالیسم سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]
  • نامۀ رزمندگان جنگ نگاری (زیبایی‌شناسی و معنا‌شناسی نامه‌های رزمندگان ایرانی جنگ ایران و عراق) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 69-96]
  • نثر نشانه شناسیِ اجتماعیِ مقامات حریری باتکیه بر نظریه پی یرگیرو [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 157-177]
  • نشانه‌شناسی سینما، نئولیبرالیسم و طبقات فرودست: تحلیل اجتماعی فیلم «من، دنیل بلیک» اثر کن لوچ [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 222-245]
  • نشانه شناسی اجتماعی نشانه شناسیِ اجتماعیِ مقامات حریری باتکیه بر نظریه پی یرگیرو [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 157-177]
  • نقد زنانه هستی زن میوه گان واق و نیستی مادر(ان)، تضاد یا تطبیق؟ (خوانشی زنانه نگر از رسالۀ حیّ بن یقظان) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 69-90]
  • نقوش اسکناس تحلیل نقوش اسکناسهای ایران پس از انقلاب اسلامی بر اساس رویکرد بازتاب در جامعه‌شناسی هنر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 128-155]
  • نماد واکاوی لایه‌های معنایی نماد «شمسه هشت» در بافت اجتماعی و فرهنگی ایران و نمود آن در گرافیک معاصر [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 15-43]
  • نمایشنامه ما و افغان‌ها! بازنمایی مهاجران افغانستانی در نمایشنامه‌های معاصر ایرانی با رویکرد پسااستعماری (‌مورد‌پژوهی: گزیده‌ای از آثار محمد رحمانیان، حمید امجد و نغمه ثمینی) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 9-43]

و

  • واق واق هستی زن میوه گان واق و نیستی مادر(ان)، تضاد یا تطبیق؟ (خوانشی زنانه نگر از رسالۀ حیّ بن یقظان) [دوره 12، شماره 1، 1399، صفحه 69-90]

ه

  • هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا واکاوی فولکلور مادی رنگ بر بستر فرهنگ عصر‌ صفوی (مطالعه موردی: مکتب کتاب‌آرایی ‌مشهد، نگاره‌های هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 173-198]
  • هنر اسلامی رویکردی جامعه‌شناختی به رسالت هنرمند متعهد؛ نمونه مطالعاتی: نقاشی‌های نهضت بیداری اسلامی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 199-220]
  • هنر برای هنر رویکردی جامعه‌شناختی به رسالت هنرمند متعهد؛ نمونه مطالعاتی: نقاشی‌های نهضت بیداری اسلامی [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 199-220]
  • هنر صفوی واکاوی فولکلور مادی رنگ بر بستر فرهنگ عصر‌ صفوی (مطالعه موردی: مکتب کتاب‌آرایی ‌مشهد، نگاره‌های هفت‌اورنگ ابراهیم‌میرزا) [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 173-198]
  • هویّت دینی تحلیل جامعه‌شناختی مؤلفه‌های هویّت‌ساز در خاطره-‌داستان نورالدین پسر ایران [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 221-242]
  • هویّت ملّی تحلیل جامعه‌شناختی مؤلفه‌های هویّت‌ساز در خاطره-‌داستان نورالدین پسر ایران [دوره 12، شماره 2، 1399، صفحه 221-242]