- قرآن مجید
- احتشامی، مهناز، مظفر، فرهنگ، امین پور، احمد، و اخوت، احمدرضا (1397). «مهارتهای تفکر هنرمند»،ارتقای حسنبینی با بهرهمندی از آیات قرآن». قبسات. تابستان 1397، 23(88)، صص 151 – 173. لینک دسترسی:
http://qabasat.iict.ac.ir/article_32398_197d0360174d47a8f5a41bd21be91a7b.pdf 2020-08-24
- اژدری، میلاد (1396). «رسیدن به حس وحدت، ماندگاری و جاودانگی در معماری با بهره گیری از عناصر تأثیرگذار معماری اسلامی». مطالعات مهندسی. 1396(33)، صص 181-210. لینک دسترسی: (http://journals.police.ir/article_13301.html) (2020-11-01).
- اکرمی، میرجلیل، و عابدی، محمدرضا (1387). «نقد و تحلیل نظریه «هنر برای هنر» از منظر تفکر دینی و توحیدی». نثرپژوهی ادب فارسی (ادب و زبان). زمستان 1387، 24، صص 1-24. لینک دسترسی: (2020-10-18) (https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=92485)
- پهلوان، چنگیز (1378). فرهنگ شناسی، چاپ اول، تهران: انتشارات پیام امروز.
- پورمند، فاطمه (1396). «افق بیناذهنی هنرمند و مخاطب در هنر تعاملی معاصر (با نگاهی به پروژه تعاملی کتابخانه قلب)». مبانی نظری هنرهای تجسمی. بهار و تابستان 1396، 3، صص 61-76. لینک دسترسی: (https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=462713) (2020-09-04)
- تولستوی، لئو (1394). هنر چیست؟. ترجمة کاوه دهگان. تهران: امیرکبیر.
- حکیمی، محمدرضا (1389). ادبیات و تعهد در اسلام: بحث و نمونه. چاپ پانزدهم، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- رازی زاده، علی (1397). «نقش هنر و جایگاه هنرمند در شهر خدای آگوستین».معرفت ادیان. پاییز 1397، 9(4)، صص 79 – 92. لینک دسترسی:
(https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?ID=497899) (2020-11-01)
- راودراد، اعظم، و همایون پور، کیارش (1383). «جامعه هنرمند و هنرمند جامعه: تحلیل جامعه شناختی آثار سینمایی بهرام بیضایی». هنرهای زیبا. 19(19)، صص 85-94. لینک دسترسی: (2020-09-02) (https://jhz.ut.ac.ir/article_10694_70773fe7e9623b8a0d45b36fbd06356a.pdf)
- ریمر، بو و گیبینز، جان آر. (1381). سیاست پست مدرنیته. ترجمة منصور انصاری، تهران: گام نو.
- شاهنده، نوشین و نوذری، حسینعلی (1392). «"هنر" و "حقیقت" در نظریة زیباشناختی آدورنو». حکمت و فلسفه. 9(35)، صص 35-60. لینک دسترسی:
(2020-10-28) (https://wph.atu.ac.ir/article_388.html)
- شریعتی، علی (1350). مسئولیت شیعه بودن. تهران: حسینیه ارشاد.
- شمس، مهدی، و مشکات، محمد (1397). «نگرش نوئل کرول درباره معنا و ذهنیت هنرمند». متافیزیک (مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان). بهار و تابستان 1397، 10(1)، صص 93 - 106.
- طاهباز، منصوره (1382). «زیبایی در معماری». مجله صفه. دوره 13، شمارههای 3-4، صص 74-97. لینک دسترسی: (http://sofeh.sbu.ac.ir/article/view/1638) (2020-10-30)
- سعدی (1348). گلستان سعدی. به کوشش دکتر خلیل خطیب رهبر، چاپ اول، تهران: انتشارات صفیعلیشاه.
- کریمیان، فرزانه (1383). «موریس بارس، منتقد هنری یا دوستدار روحیات هنرمند؟». پژوهشنامه علوم انسانی. پاییز و زمستان 1383، 44-43، صص 131 – 142. لینک دسترسی: (https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?ID=37956) (2020-06-12)
- مجلسی، محمدباقر، (قرن ۱۱ ه.ق)، بحارالانوار. جلد 92، بیروت: الدراسه العالمیه.
- : (https://hawzah.net/fa/Hadith/View/47899) (2020-10-27)
- مجلسی، محمدباقر، (قرن ۱۱ ه.ق)، بحارالانوار. جلد ۷۵.
- محتشم، عادله (1395). «بررسی جایگاه "قصد هنرمند" در مداخلات حفاظتی و مرمتی در آثار فرهنگی-تاریخی». نامه هنرهای تجسمی و کاربردی. پاییز و زمستان 1395، 9(18)، صص 101 – 119.
- مظفر، فرهنگ؛ امین پور، احمد؛ اخوت، احمدرضا؛ و احتشامی، مهناز (1395). «رابطه تفکر هنرمند با حُسن بینی و ارتقای کارآمدی او در فرایند خلق اثر برمبنای جهانبینی اسلامی». مطالعات تطبیقی هنر. پاییز و زمستان 1395، 6(12)، صص 15 – 25. لینک دسترسی:
(https://www.sid.ir/fa/Journal/ViewPaper.aspx?id=468671) (2020-11-01)
- مهدوی نژاد، محمدجواد (1384)، «آموزش نقد معماری: تقویت خلاقیت دانشجویان برای تحلیل همهجانبه آثار معماری»، مجله هنرهای زیبا، شماره 23، صص 69-76. لینک دسترسی:
(https://journals.ut.ac.ir/article_10716_617fad24a868a77cfa080aa5833a1b2c.pdf) (2020-10-29)
- مهدوینژاد، محمدجواد (1383). «حکمت معماری اسلامی، جستوجو در ژرفساختهای معنوی معماری اسلامی»، مجله هنرهای زیبا، شماره 19، صص 57-66. لینک دسترسی: (2020-10-29) (https://journals.ut.ac.ir/article_10691_2f9f0b4df41dcdb4da949272a8fa0466.pdf)
- مهدوینژاد، محمدجواد (1381). «هنر اسلامی، در چالش با مفاهیم معاصر و افقهای جدید»، مجله هنرهای زیبا، شماره 12، صص 23-32. لینک دسترسی:
(https://journals.ut.ac.ir/article_10646_6e80c03e63a7b07eaf5acb767eea9551.pdf (2020-10-29)
- راسخوان (1399). تصاویر، پوستر ها و کاریکاتور های بیداری اسلامی در بحرین و جنایات آل خلیفه و آل سعود. (https://rasekhoon.net/photogallery/show/478531) (2020-10-27)
- Alejandra Pareja, Maria (2017). The Arab Spring: A Democratic Domino Effect. (https://medium.com/@maaale009_9466/the-arab-spring-a-democratic-domino-effect-6c7303eeef2f) (2017-12-12)
- Claude E. Shannon and Warren Weaver (1949). The Mathematical Theory of Communication. University of Illinois Press. ISBN 978-0-252-72548-7.
- Claude Shannon (1948). A Mathematical Theory of Communication. Bell System Technical Journal. 27 (July and October): 379–423, 623–656. doi:10.1002/j.1538-7305.1948.tb01338.x. hdl:10338.dmlcz/101429. (July, October)
- Croce , Benedetto (2013). The Essence of Aesthetic. HardPress Publishing (January 28, 2013). (ISBN-13 : 978-1313090223)
- Lindsey, Ursula (2017). What Art Can Teach Us About the Arab World. (https://www.al-fanarmedia.org/2017/03/art-can-teach-arab-world/) (2017-03-31)
- Lau, K. Y. (2020). Aesthetic attitude and phenomenological attitude: From Zhu Guangqian to Husserl. In Phenomenology and the arts: Logos and aisthesis (pp. 11-25). Springer, Cham.
- Neil Sengupta, Arnab (2015). (https://www.aljazeera.com/features/2015/03/10/the-fallen-leaves-of-the-arab-spring) (2015-03-10)
- Orsini, G. N. G. (1961). Benedetto Croce, Philosopher of Art and Literary Critic, Carbondale: Southern Illinois University Press.
35. Taylor, H. (2017). Ancients, Moderns, Gender: Marie-Jeanne L’Héritier’s ‘Le Parnasse reconnoissant, ou, Le triomphe de Madame Des-Houlières’. French Studies, 71(1), 15-30. https://doi.org/10.1093/fs/knw261