احمدی، بابک (1389). موسیقیشناسی (فرهنگ تحلیلی مفاهیم)، تهران: نشر مرکز.
استور، آنتونی (1388). موسیقی و ذهن، ترجمة غلامحسین معتمدی، چ 3، تهران: نشر مرکز.
ایمان، محمدتقی، زنجری، نسیبه و اسکندریپور، ابراهیم (1389). «کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرفکنندگان موسیقی»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی ایران، 3(4): 85 ـ 112.
ایمان، محمدتقی (1388). مبانی پارادایمی روشهای کمی و کیفی تحقیق در علوم انسانی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
بنت، اندی (1386). فرهنگ و زندگی روزمره، ترجمة لیلا جو افشانی و حسن چاوشیان، تهران: نشر اختران.
شوکر، روی (1384). شناخت موسیقی مردمپسند، ترجمة محسن الهامیان، تهران: مرکز چاپ و انتشارات مؤسسة عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی؛ مؤسسة فرهنگی- هنری ماهور.
فاضلی، محمد (1386). جامعهشناسی مصرف موسیقی، پژوهشگاه هنر و ارتباطات، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی (ویژة مخاطبان خاص).
صمیم، رضا (1392). «مطالعة جامعهشناسانة موسیقی مردمپسند، نگاهی به پیشینة تاریخی و رهیافتهای عمدة نظری»، فصلنامة جامعه، فرهنگ و رسانه، 2(8): 117 ـ 143.
صمیم، رضا (1392). «برساخت سوژه در فرایند مصرف فرهنگ مردمپسند: مطالعهای کیفی بر روی مصرفکنندگان موسیقی مردمپسند در تهران»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، 1: 23 ـ 53.
صمیم، رضا و قاسمی، وحید (1388). «گرایش به مصرف گونههای موسیقی مردمپسند و میزان پرخاشگری در میان دانشجویان (مطالعة موردی دانشجویان دانشگاه اصفهان)»، فصلنامة تحقیقات فرهنگی، 8: 243 -2623.
کوثری، مسعود (1387). درآمدی بر موسیقی مردمپسند، تهران: نشر دفتر پژوهشهای رادیو.
ودادهیر، ابوعلی، امینیان، احسان، طباطبایی، آسیهالسادات و سلمانی، محمدجواد (1390). «جوانان و موسیقی پاپ: بررسی در عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با گرایش دانشجویان دانشگاه تربیت معلم به موسیقی پاپ»، فصلنامة مسائل اجتماعی ایران، 2(1): 167 ـ 193.
Bennet, Andy (2002). Researching Youth Culture and Popular Music, British Journal of Sociology, 53(3): 451-466.
Brashares, B. (2000). A music industry insider gives his perspective on how the Net will and won't improve the lives of artists, Paper for the Online Harvard Conference: Signal or Noise? The Future of Music on the Net. Boston: Harvard Law School. [ http://cyber.law.Harvard.edu/events/netmusic_brbook.html#_Toc475699199].
DeNora, Tia (1999). Music as the Technology of Self, Poetics, 27, 31-56, England.uk University of exetre.
DeNora, Tia (2003). After adorno: rethinking sociology of music, Firsty Published in Print Format 2002, Combridge University Press.
Jackson, John (2001). Youth and the popular music business, Queensland Journal of Educational Research, 17(1).
Kasimu Garth and Fletcher Baker (2003). African American Christian Rap facing "Truth" and Resisting It, Edited by Pinn Anthony B Noise and Spirit: The Religious and Spiritual Sensibilities of Rap Music, New York University Press, New York.
Leppert, Richard and McLare, Susan (1996).Music and Society, Great Britain at the University press, Cambridge.
Machlis, Joseph (1963). The Enjoymen of Music (An Introduction to Perspective Listening), Library of Congress Catalog Card No.62-8633. University of Newyork.
Negus, Keith (1996). Popular music theory: An Introduction, Cambridge: Polity Press.
Patton, M.Q. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods, Third edition, Sage Publication, California.
Pinn Anthony, B. (2003). Noise and Spirit: The Religious and Spiritual Sensibilities of Rap Music, New York University Press, New York.
Strauss, A. and Corbin, J. (1990). Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques, Newbury Park, Sage.