اجلالی، پرویز. (1394). دگرگونی اجتماعی و فیلمهای سینمایی در ایران. تهران، نشر آگه.
اجلالی، پرویز. و گوهریپور، حامد. (1394). تصویرهای شهر در فیلمهای سینمایی ایرانی: 1390-1309. فصلنامه علوم اجتماعی، (68)، 230-278.
امیری، ساره. و آقابابایی، احسان. (1397). تحلیل برساخت طبقة فرودست در سینمای پس از انقلاب. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 12(2)، 107–129.
امیری، ساره. و مریدی، م. (1398). اسطورة فقر در سینمای ایران: تحلیل نشانهشناختی فیلم ابد و یک روز. جامعهشناسی هنر و ادبیات، 11(1)، 47–65.
برمن، مارشال. (1401). تجربة مدرنیته، مترجم: مراد فرهادپور، انتشارات طرح نقد.
بنیامین، والتر (1936). قصهگو: تأملی در آثار نیکلای لسکوف، مترجم: مراد فرهادپور و فضلالله پاکزاد (1375)، ارغنون 3(10)، 1-26.
بوردیو، پیر. (1387). دربارة تلویزیون و سلطة ژورنالیسم، مترجم: ناصر فکوهی، انتشارات آشتیان.
جعفری، علی. و مظفری، افسانه. (1392). بازنمایی زندگی طبقه متوسط در سینمای ایران (نشانهشناسی فیلم جدایی نادر از سیمین). فصلنامه رادیو تلویزیون، 9(21)، 127–149.
ده صوفیانی، اعظم و محمودی حنارود، بهارک. (1399). تصویر زندگی فرودستان در اینستاگرام؛ مطالعه موردی زنانِ بیخانمان بهبودیافته. مطالعات رسانههای نوین، 6 (23).
رضایی، محمد. و حسنپور، آرش. و دانشگر، شیرین. (1393). بازنمایی طبقه و مناسبات طبقاتی در سینمای ایران مطالعة موردی فیلم «جدایی نادر از سیمین». فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 7(2)، 117–148.
سونتاگ، سوزان. (1400). علیه تفسیر، مترجم: مجید اخگر، نشر بیدگل.
سونتاگ، سوزان. (1400). تماشای رنج دیگران، مترجم: زهرا درویشیان، نشر چشمه.
صادقی، علیرضا. (1399). زندگی روزمره تهیدستان شهری. آگاه.
طالبی، ابوتراب و شجاعی باغینی، نیما. (1393). قدرت، مقاومت و سینما: بازنمایی طبقۀ فرودست در سینمای مسعود کیمیایی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 10(35)، 95–124.
فلیک، ا. (1397). درآمدی بر تحقیق کیفی (ترجمۀ ه. جلیلی)، (ویراست سوم). نشر نی.
گودرزی، فرشاد، تاجبخش، غلامرضا و کاوند، رضا. (1401). نحوۀ بازنمایی زنان طبقۀ فرودست در سینمای دهۀ نود ایران (مطالعۀ موردی: فیلم سینمایی لاک قرمز). مطالعات هنر و رسانه، 4(8)، 43–68.
محمودی، بهارک. (1399). نمایش رنج در سینمای ایران. اندیشه احسان.
محمودی، بهارک، و وریچ کاظمی، عباس. (1401). نقدی بر کتاب زندگی روزمرۀ تهیدستان شهری تطهیر تهیدستی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 22(1)، 361-378.
مهدیزاده، سید محمد، و اسماعیلی، معصومه. (1391). نشانهشناختی تصویر زن در سینمای ابراهیم حاتمیکیا. زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان)، 4(1)، 85-105.
Amiri, S., & Aqababaee, E. (2019). A Narrative Analysis of the Lower Class Construction in Post-Islamic Revolution Cinema. Cultural Studies & Communication, 15(55), 107-129. [in Persian]
Amiri, S., & Moridi, M. (2020). A semiotic analysis of the poverty in the Iranian cinema. Sociology of Art and Literature, 11(1), 47-65. [in Persian]
Benjamin, W. (1996) The Storyteller: Reflections on the Works of Nikolai Leskov. (Translated by M. Fahadpour & F. Pakzad). Arghanoon, 3(10), 1-26. [in Persian]
Berman, M. (2022). All That Is Solid Melts into Air: The Experience of Modernity. (Translated by M. Fahadpour). Tehran: Tarhe Naghd. [in Persian]
Bharatvaraj, S. S. G., & Subramani, R. (2018). Manifestation of Subaltern Narratives in Cinema, American International Journal of Research in Humanities, Arts and Social Sciences,25(1), 5–8.
Bourdieu, P. (2008). On television. (Translated by N. Fakouhi). Tehran: Ashtian. [in Persian]
Bruce, C. F. (2016). Episode III : Enjoy Poverty : An Aesthetic Virus of Political Discomfort. Communication, Culture & Critique, (9), 284–302.
Deh Soufiyan, A., & Mahmoodi, B. (2021). The Life of subaltern group on Instagram. Rasanehaye Novin, 6(23), 189-226. [in Persian]
Ejlali, P. (2015). Social transformation and movies in Iran: Sociology of Iranian popular movies. Tehran: Agah. [in Persian]
Ejlali, P., & Goharipour, H. (2016). A review of urban images of Tehran in the Iranian post-revolution cinema. Faslnameh Olum Ejtemaie, 1(68), 230-278. [in Persian]
Elliott, C., & Story, P. (2016). Motivational Situations of Choice. Kennesaw Journal of Undergraduate Research. 4(1), 1-8.
Elsaesser, T. (2009). Between Erlebnis and Erfahrung : Cinema Experience with Benjamin. Paragraph, 32(3), 293–312.
Finnegan, C. (2003) Picturing Poverty: Print Culture and FSA Photographs. Washington: Smithsonian.
Flick, U. (2007). Designing qualitative research. (Translated by H. Jalali). Tehran: Nashre Ney. [in Persian]
Gandal, K. (2007) Class Representation in Modern Fiction and Film. Basingstoke: Palgrave.
Gupta, shashwat B., & Gupta, S. (2013). Representation of social issues in cinema with specific reference to Indian cinema: case study of Slumdog Millionaire. The Marketing Review, 13(3), 271–282.
Hansen, M. (1987). Benjamin, Cinema and Experience: “The Blue Flower in the Land of Technology.” New German Critique, 40 (2), 179-244.
Jafari, A., & Mozafari, A. (2013). Representation of middle-class life in Iranian cinema (The typology of “A separation”). Rasanehaye Didari va Shenidari, 9(21), 127-149. [in Persian]
Kang, E., & Lakshmanan, A. (2018). Narcissism and Self- Versus Recipient-Oriented Imagery in Charitable Giving. Personality and Social Psychology Bulletin. 44(8), 1214-1227.
Marliere, P. (2000). The impact of market journalism : Pierre Bourdieu on the media. The Sociological Review, 49(1), 199–211.
Mahmoodi, B. (2020). Namayeshe ranj dar cinemaye Iran.Tehran: Andishe Ehsan. [in Persian]
Mahmoodi, B., & Kazemi, A. (2022). A Critique on the Book Everyday Life of the Urban Precariat. Pajouheshname Enteghadi Motoon va Barnamehaye Olum Ensani, 22(1), 361-378. [in Persian]
Mehdi Zadeh, M., & Esmaieli, M. (2012). Semiology of Woman's Image in Ibrahim Hatami Kia's Cinema. Zan Dar Farhang va Honar, , 4(2), 85-105. [in Persian]
Rezai, M., Hasabpour, A., & Daneshgar, S. (2013). Bznamayi tabaghe va monasebate tabaghati dar cinemaye Iran. Tahghighate Farhangi`e Iran, 7(2), 117-148. [in Persian]
Sadeghi, A. (2020). Zendeghi roozmare tohidastane shahri.Tehran: Agah. [in Persian]
Sontag, S. (2021). Against Interpretation. (Translated by M. Akhgar). Tehran: Bidgol. [in Persian]
Sontag, S. (2021). Regarding the Pain of Others. (Translated by Z. Darvishian). Tehran: Cheshmeh. [in Persian]
Talebi, A., Shojaie Baghini, N (2014). Power, Resistance and Cinema: The Representation of Subalterns in the Masoud Kimiaee’s Cinema. Cultural Studies & Communication, 10(35), 95-124. [in Persian]
آیا فقرزایی در ایران از فقرزدایی پیشی گرفته است؟ (1398، 2دی). برگرفته از
برای دخترهای این محله خواستگار نمیآید. (1394، 7 آذر). برگرفته از
isna.ir/xbNB9L
بیخانمانی یک اورژانس اجتماعی است. (1395، 1 اسفند). برگرفته از
mehrnews.com/xHg4V
تغییرنگرش به مقوله کارتن خوابی. (1392، 16 دی). برگرفته از
تفاوتهای رفتاری فقرا و اغنیا. (1396، 10 تیر). برگرفته از
دعای کارتن خواب ها برای پیروزی تیم ملی. (1393، 22 خرداد). برگرفته از
شاخص دسترسی تهرانیها به مسکن به ۶۴ سال رسید. (1400، 4 اسفند). برگرفته از
hamshahrionline.ir/x7CDx
شهر زیرزمینی مترو در اشغال متکدیان دستفروش. (1390، 17آبان). برگرفته از
magiran.com/n2394068
فرودستان و فرادستان (بخش چهارم: ایران). (1401). برگرفته از
https://pecritique.com
کودکان کار به برج میلاد میروند. (1394، 26 بهمن). برگرفته
ماجرای تلخ تنفروشی داخل قبر. (1398، 26 آذر). برگرفته از
hamshahrionline.ir/x6293
محرومیتزدایی نباید توسعة فقر و گداپروری باشد. (1398، 22 آبان). برگرفته از
mehrnews.com/xQzdS
مرزهای باریک تکدیگری و بزهکاری. (1390، 23 آبان). برگرفته از
https://www.magiran.com/article/2398057
مراسم عقد یک زوج بهبودیافته. (1398، 20 اردیبهشت). برگرفته از
isna.ir/xd4PNM
همراهی نیکوکاران برای کمک به بیخانمانهای شهر. (1398، 25اسفند). برگرفته از
https://www.magiran.com/article/4024681
20 میلیون جمعیت شهری در بافت های ناکارامد زندکی می کنند. (1397، 11مرداد). برگرفته از
50 درصد درآمد مستاجران صرف کرایه خانه میشود. (1398، 15 تیر). برگرفته از