آژند، یعقوب (۱۳۷۳). نوآوری و تجدد در هنر صفوی. نشریۀ هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی، دوره ۷، ص ۴-۱۰.
آژند، یعقوب (۱۳۸۰). تاریخ ایران، دورۀ صفویان. تهران: جامی.
آژند، یعقوب (۱۳۹۳). مکتب نگارگری اصفهان. تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت ارشاد.
آیتاللهی، حبیب (۱۳۸۹). کتاب ایران، تاریخ هنر. تهران: الهدی.
بیرنگ، مریم و رضازاده، طاهر (۱۳۹۹). بازآفرینی روایت نقاشی ایرانی در رمان نام من سرخ اورهان پاموک، نامۀ هنرهای تجسمی و کاربردی، شماره ۲۹،ص ۹۳-۱۰۷.
پاموک، اورهان (۱۳۹۱). نام من سرخ. ترجمه: تهمینه زاردشت (۱۳۹۳). تهران: مروارید.
پاکباز، رویین (۱۳۸۵). نقاشی ایران از دیرباز تاکنون. تهران: زرین و سیمین.
جوادی، شهره (۱۳۸۵). بررسی جایگاه هنر دورۀ صفوی. باغ نظر، شماره ۵. ص ۶-۱۸.
سرافرازی، عباس و لعلشاطری، مصطفی (۱۳۹۴). تأثیر هنر چین بر مصورسازی کتاب در عصر ایلخانیان (۷۵۶-۶۶۳ ه.ق)، دوفصلنامۀ مطالعات تاریخی جهان اسلام. دوره ۳، شماره ۵، ص ۷۹-۱۰۸.
سیوری، راجر (۱۳۶۳). ایران عصر صفوی. ترجمه: کامبیز عزیزی (۱۳۷۴). تهران: نشر مرکز.
معمارزاده، محمد (۱۳۸۸). نقاشی عصر صفوی (مکتب تبریز و اصفهان). جلوۀ هنر، شماره ۲، ص ۳۹-۴۶.
شاد قزوینی، پریسا (۱۳۸۴). تأثیر شرق بر نقاشی اروپا. تهران: انتشارات دانشگاه الزهرا.
صادقی نیا، سارا و حصاری، الهام (۱۳۹۶). بررسی تطبیقی ساختار ترکیببندی در نگارگری مکتب تبریز دوم و مکتب عثمانی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، دوره ۸، شماره ۲۷، ص۱۰۷-۱۳۰.
عباسیفر، شبنم و محرمی، رامین (۱۴۰۰). ترامتنیت رمان «نام من سرخ» اورهان پاموک با خسرو و شیرین گنجۀ نظامی، مطالعات شهریار پژوهی، شهریور ۱۴۰۰، شماره ۳۳، ص ۴۵۶-۴۷۷.
فیضی، هاجر (۱۳۹۵). بازتاب بوطیقای فرهنگ ایرانی در رمان نام من سرخ، ادبیات فارسی، شماره ۳۳، ص ۲۵-۴۸.
فریه، ر.دبلیو (۱۳۷۴). هنرهای ایران. ترجمه: پرویز مرزبان (۱۳۷۴). تهران: نشر و پژوهش فرزانفر.
قلی پور، حسن و حاصلی، پرویز (۱۳۸۹). بررسی تأثیر روابط فرهنگی با اروپا بر نقاشی مکتب اصفهان، دو فصلنامۀ علمی پژوهش هنر، دوره ۹، شماره ۱۷، ص ۱۶-۱.
کریمیان، حسین و جایز، مژگان (۱۳۸۶). تحولات ایران عصر صفوی و نمود آن در هنر نگارگری، دو فصلنامۀ مطالعات هنر اسلامی، شماره ۷، ص ۸۸-۶۵.
کنبای، شیلا (۱۳۸۹). نقاشی ایرانی (۱۳۷۸). ترجمه مهدی حسینی، تهران، دانشگاه هنر.
لعل شاطری، مصطفی (۱۳۹۵). ناتورالیست رئالیسمی در آثار کمالالدین بهزاد (مطالعۀ موردی هرات عصر تیموری)، خراسان بزرگ، شماره ۲۴، ص ۱۵-۲۸.
نظرلی، مائیس (۱۳۹۱). جهان دوگانۀ مینیاتور شرقی، ترجمه: عباسعلی عزتی (۱۳۹۳)، تهران: متن.
نامدار، زهره (۱۳۹۱). بررسی تزئینات اسلیمی در مینیاتورهای دورۀ صفوی؛ فصلنامۀ علمی-پژوهشی نقشمایه، سال پنجم، شماره ۱۲، ۷۳-۸۳.
Curatola, Giovanni. (2005). Un tappeto da re. Il tappeto di caccia del museo Poldi Pezzoli. 15-29.
De Vecchi, Pier Luigi et al. (1999). I tempi dell’arte. Milan: Bompiani.
Fontana, Maria Vittoria. (1986). La leggenda di Bahram Gur e Azada. Napoli: Istituto Universitario Orientale.
Lentz, Thomas.W, et al. (1989). Timur and the Princely Vision: Persian Art and Culture in the Fifteenth Century. Washington, DC: Arthur M. Sackler Gallery and Smithsonian Institution Press.
Pamuk. Orhan (2002). My Name Is Red. London: Faber and Faber.
سایت اینترنتی:
رمضان ماهی، سمیه (۱۳۹۶). نقش شکار در هنرهای اسلامی. https://article.tebyan.net/352955/. تاریخ آخرین بازیابی: ۲۶/۳/۱۳۹۹.