انصافی، جواد (1392). نوید بهار. تهران: مسیر دانشگاه.
ایمانپور، محمدتقی (1392). سوگ سیاوش و شباهت آن به سوگهای محلی در لرستان و کردستان. مجموعه مقالههای شاهنامه و پژوهشهای آیینی، بهکوشش فرزاد قائمی، مشهد: مؤسسه چاپ و نشر دانشگاه فردوسی.
بطحایی، سیدهاشم (1381). شعر و نقش آن در جامعه. مجله ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، 52 (164)، 161ـ 182.
بلکینگ، جان (1397). انسان چگونه موسیقایی است. ترجمۀ مریم قرسو. تهران: ماهور.
بلوکباشی، علی (1380). نوروز جشن نوزایی آفرینش. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
بویس، مری (1368). دو گفتار دربارۀ خنیاگری و موسیقی ایران. ترجمۀ بهزاد باشی، تهران: اگه.
بهار، مهرداد ( 1362). پژوهشی در اساطیر ایران. تهران: توس.
بهرامی، عسکر (1389). جشنهای ایرانیان. تهران: پژوهشهای فرهنگی.
بیرونی، ابوریحان (1318). التفهیم لأوائل صناعة التنجیم. تهران: امیرکبیر.
بینام (1347). یشتها. گردآوری ابراهیم پورداوود. تهران: طهوری.
تعمیمداری، احمد (1393)، فرهنگ عامه. تهران: مهکامه.
جانعلیزاده چوببستی، حیدر؛ علیوردینیا، اکبر؛ فرزید، محمدمهدی (1396)، جامعهشناسی حافظۀجمعی: حوزه مطالعاتی پارادایمیک یا ناپارادایمیک؟. راهبرد فرهنگ، 40 (10)، 37-70.
حافظ شیرازی (1389). دیوان حافظ. تهران: دوران.
خیام، عمر (1385). نوروزنامه. تهران: چشمه.
خیام، عمر (1381). رباعیات خیام. تهران: جمهوری.
دمشقی، شمسالدین محمد (1357). نخبۀ الدهر فی عجایب البر و البحر، ترجمۀ سید حمید طبیبیان. تهران: فرهنگستان ادب و هنر ایران.
درویشی، محمدرضا (1376). نوروزخوانی. تهران: آروین.
ذکایی، محمدسعید (1390). مطالعات فرهنگی و مطالعات حافظه. مجلۀ مطالعات اجتماعی ایران، 3 (5)، 72ـ 96.
رضایی، عبدالعظیم (1380). تاریخ نوروز و گاهشماری ایران. تهران: دُر.
روحالامینی، محمود (1376). جشنها و آیینهای کهن ایران امروز. تهران: آگاه.
سرایی، جاوید (1382). تصنیفها و ترانههای سر زمین من. تهران: راه فردا.
سعدی (1389). کلیات سعدی، تهران: دوستان.
شایستهرخ، الهه (1395). حاجیفیروز پیامآور بهار. فرهنگ و مردم ایران، 44، 55ـ 74.
صفا، ذبیحالله (1391). گاهشمار و جشنهای ملی ایرانیان. تهران: اوستا فراهانی.
فاطمی، ساسان (1392). پیدایش موسیقی مردمپسند در ایران. تهران: ماهور.
فردوسی، ابوالقاسم (1384). شاهنامۀ فردوسی. تهران: محمد.
فرهودی، داریوش (1392). ایران فرهنگی. تهران: صبا.
فضایلی، سودابه ( 1387). فیروز مقدس: بحثی در نمادشناسی حاجیفیروز طلایهدار بهار، آزما، 64، 6-9.
لطفی، احمد (1384). طبیعت و سیاست در شعر میرنوروزی. کیهان فرهنگی، 277.
محمودی بختیاری، علیقلی (1374). درآمدی بر پیدایی و برگزاری آیین نوروز. گزارش، 60، 12-21.
مردانی نوکنده، محمد حسین (1398). نقش شعر و شاعری در ماندگاری پیام عاشورا. پژوهشنامه معارف حسینی، 13 (4)، 123- 148.
مریام، آلن (1396). انسانشناسی موسیقی. ترجمۀ مریم قرسو. تهران: ماهور.
مشحون، حسن (1380). تاریخ موسیقی ایران. تهران: نشر نو.
ملکالشعراء بهار (1399). دیوان ملکالشعرای بهار. تهران: نگاه
مولانا، جلالالدین محمد (1384). مجموعه غزلیات. تهران: طلوع.
میزتال، باربارا (1399). درآمدی بر جامعهشناسی حافظه. ترجمه نعمتالله فضلی. تهران: تیسا.
نظامی (1387). خمسۀ نظامی. تهران: هرمس.
نورایی، مهرداد (1383). هویت و حافظۀجمعی. اطلاعات سیاسی و اقتصادی، 207.
وجدانی، بهروز (1377). موسیقی و نوروز در حوزه فرهنگ ایرانی. کتاب ماه هنر، 5، 8ـ 12.
هدایت، صادق (1395). فرهنگ عامه. تهران: نشر چشمه.
Ash, G.T. (1996). Neo-pagan poland, The Neiv York Review of books, 10-14.
Halbwachs, M (1950). The Collective memory, trans. F.G. London: Harper Colophon book.
Halbwachs, M. (1992) On Collective memory. Chicago: Chicago University Press.
Olick, J. K & Levy, D. (1997) Collective memory and cultural constraint: American sociological Review. 62 (6), 921-936.
Schudson, M. (1997), Dynamics of Distortion in collective memory. Memory Distortion. 346-364.
Schwartz, B. (2000). Abraham lincoln and the forge national memory. Chicago University Press.
References
Anonymous (1968). Yachts, compiled by Ibrahim Pour Davoud. Tehran: Tahouri. (In Persian)
Ash, G.T. (1996). Neo-pagan poland, The Neiv York Review of books, 10-14.
Bahar, M. (1983). A study in Persian mythology. Tehran: Toos. (In Persian)
Bahrami, A. (2010). Iranian celebrations.Tehran: Cultural studies. (In Persian)
Batahai, S. H. (2002). Poetry and its role in the society. Tehran University Journal of Literature and Humanities, 52 (164), 161-182. (In Persian)
Biruni, A. (1939). Understanding the early astrology industry. Tehran: Amir Kabir. (In Persian)
Blacking, J. (2018). How musical is man? Translated by Maryam Gharasou. Tehran: Mahoor. (In Persian)
Boloukbashi, A. (2001). Nowruz; the celebration of the renewal of creation. Tehran: The office of cultural research. (In Persian)
Boyce, Mary (1989).Two speeches about courtship and Persian music.Translated by Behzad Bashi. Tehran: Agah. (In Persian)
Dameshqi, Sh. M. (1979). The Elites of eternity in the wonders of land and sea, translated by Seyyed Hamid Tabibian. Tehran: Iran Academy of Literature and Art. (In Persian)
Darvishi, M. R. (1997). Nowruz chants. Tehran: Arvin. (In Persian)
Ensafi, J. (2013). The Good news of Spring.Tehran: Masire - Daneshgah. (In Persian)
Imanpour, M. T. (2013).The mourning of Siavash and its similarity to local mourning in Lorestan and Kurdistan. In the collection of Shahnameh articles and ritual studies. Edited by Farzad Ghaemi. Mashhad: Ferdowsi University Printing and Publishing Institute. (In Persian)
Farhoudi, D. (2012) Cultural Iran. Tehran: Saba. (In Persian)
Fatemi, S. (2013), The emergence of popular music in Iran. Tehran: Mahour. (In Persian)
Fazayeli, S. (2008). Firouz-e- Moqaddas: A discussion on the symbology of Haji Firouz; the scout of spring, Aazmaa, 64, 6-9. (In Persian)
Ferdowsi. A. (2005), Shahnameh -e- Ferdowsi. Tehran: Mohammad. (In Persian)
Hafez Shirazi (2010). Divan-e-Hafez. Tehran: Dowran. (In Persian)
Halbwachs, M (1950). The Collective memory, trans. F.G. London: Harper Colophon book.
Halbwachs, M. (1992) On Collective memory. Chicago: Chicago University Press.
Hedayat, S. (2015). Popular Culture. Tehran: Cheshmeh. (In Persian)
Janalizadeh Chub Basti, H., Aliverdinia, A. & Farzbod, M. M. (2018), Sociology of Collective Memory: “Paradigmatic or Nonparadigmatic field of study? Rahborde- Farhang, 40 (10), 37-70. (In Persian)
Khayyam, O. (2006). Nowruznameh. Tehran: Cheshmeh. (In Persian)
Khayyam, O. (2002). Quatrains of Khayyam. Tehran: Jomhouri. (In Persian)
Lotfi, A. (2004). The nature and politics in Mir-e-norozi's poetry. Cultural Keyhan, 277. (In Persian)
Mahmoudi Bakhtiari, A. Q. (1995). An introduction to the discovery and celebration of Nowruz ritual, Gozaresh, 60, 12-21. (In Persian)
Malik Al-Shu’ara Bahar. (2019). Diwan -e- Malik Al-Shu’ara Bahar. Tehran: Negah. (In Persian)
Mardani Nowkandeh, M. H. (2019). The Effects of Poetry in Eternization of the Ashura message. International Journal of Husayni Research Studies. 13 (4), 123- 148. (In Persian)
Mashhoun, H. (2008). The history of Persian music. Tehran: Nashr –e- No. (In Persian)
Maulana, J. M. (2005). A collection of poems. Tehran: Toloue. (In Persian)
Merriam, A. (2016). Anthropology of music. Translated by Maryam Gharasou. Tehran: Mahour. (In Persian)
Misztal, B. (2019). Theories of Social Remembering. Translated by Nematullah Fazli. Tehran: Tisa. (In Persian)
Nezami (2008). Khamseh -e- Nezami. Tehran: Hermes. (In Persian)
Nurai, M. (2004). The identity and collective memory. Political and economic information, 207. (In Persian)
Olick, J. K & Levy, D. (1997) Collective memory and cultural constraint. American sociological Review. 62 (6), 921-936.
Rezaei, A. (2001). The date of Nowruz and Iranian chronology. Tehran: Dor. (In Persian)
Rohul Amini, M. (1997). Nowadays Celebrations and ancient rituals of Iran.Tehran: Agaah. (In Persian)
Saadi (2010). Koliat -e- Saadi, Tehran: Doustan. (In Persian)
Safa, Z. (2012). Calendar and national celebrations of Iranians. Tehran: Avesta Farahani. (In Persian)
Saraei, J. (2003). The ballads and songs of my land. Tehran: Rahe- e - Farda. (In Persian)
Schudson, M. (1997), Dynamics of Distortion in collective memory. Memory Distortion. 346-364.
Schwartz, B. (2000). Abraham lincoln and the forge national memory. Chicago University Press.
Shayesteh Rokh, E. (2015). Haji Firuz; the courier of The Spring, Iranian culture and people, 44, 55-74. (In Persian)
Tamimdari, A. (2014), Folklore. Tehran: Mahkaameh. (In Persian)
Vejdani, B. (1998). Music and Nowruz in the field of Iranian culture. Ketab -e- Mah -e- Honar, 5, 8-12. (In Persian)
Zakaei, M. S. (2011). Cultural studies and memory studies. Journal of Iranian Social Studies, 3 (5), 72-96. (In Persian)