- خاکساری، علی (۱۳۸۸). «رفرماسیون موسیقایی، بررسی و نقد «"موسیقی سنتی ایران» " با رویکردی به «سنت موسیقایی ایرانی» در دوره معاصر»، جامعه شناسیجامعهشناسی هنر و ادبیات، سال اول، صصص ۱۵۹ تا۱۷۶176-159.
- سالدنا، جانی (1395)، ). راهنمای کدگذاری برای پژوهشگران کیفی ،. عبدالله گیویان، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- سرایی، پویا (۱۳۹۴) « طرح مدلی سهگانه از نقشپذیری موسیقیدانان در جامعة معاصر موسیقی ایران»، ماهنامه گزارش موسیقی، پیاپی ۷۷ ، صص۳۴-۳۵ 35-34.
- شفرد، جان (1390). موسیقی بهمثابة متن اجتماعی، ( ترجمه جمال محمدی)، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهش های رادیو، 1390.
- طلایی، داریوش (۱۳۷۸).«ردیف وسیستم مقامها»، نشریه هنر، شماره ۴۲، صص ۱۲۱-۱۴۵
- فیلیک، اووه ( 1387) .درآمدی بر تحقیق کیفی، . (ترجمه هادی جلیلی)، چاپ دوم، تهران : نشر نی.
- کیانی، مجید (۱۳۹۳) هفت دستگاه، تهران: سوره مهر
- هال، استوارت و دیگران ( 1388). درباره مطالعات فرهنگی،(. ترجمه جمال محمدی)، تهران: نشر چشمه.
- هینیک، ناتالی (1384)، جامعهشناسی هنر(. ترجمه عبدالحسین نیک گهر)، تهران: نشر آگه.
- Hesmondhalgh, David (2007), Cultural industries,2nd edition, London, Sage Publication
- Hesmondhalgh, David (2011),” Towards A Political Aesthetics of Music”, Wiley-Blackwell.”, The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, edited by Martin Clayton, et al., Routledge.
- Hesmondhalgh, David, Baker, Sarah (2010),” A very complicated version of freedom’:Conditions and experiences of creative labour in three cultural industries“,Poetics 38 ,4–20
- Haynes, Jo, Marshall, Lee, (2018),” Reluctant Entrepreneurs: Musicians and Entrepreneurship in the ‘New’ Music Industry”, British Journal of Sociology, 69(2), 459-482.
- Morat, Daniel (2014), Sounds of Modern History, Auditory Cultures in 19th- and 20th-Century Europe, Berghahn Books
- Negus, Keith (1999),Music Genres and Corporate Cultures, London and New York: Routledge
16. Toynbee, Jason (2011),” Music, Culture, and Creativity”, Wiley-Blackwell.”, The Cultural Study of Music: A Critical Introduction, edited by Martin Clayton, et al., Routledge.