افتخاری، سید محمود (1385)، بررسی و مقایسه دو کانون هنر، کتاب ماه هنر، شماره 97 و 98، صص58-56.
انگلیس،دیوید (1394)، فرهنگ و زندگی روزمره، ترجمه: نازنین میرزابیگی، نشر گمان.
انگلیس،دیوید؛ هاگسون، جان (1395)، جامعه شناسی هنر (شیوههای دیدن)، ترجمه: جمال محمدی، نشر نی.
صمدی، صدیقه(1396)، پیراهن رسمی فرح پهلوی (سوزن دوزی- آجری رنگ)، موزه پوشاک سلطنتی، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد.
فیلیپس، رونی جی (1395)، کارآفرینی هنر و توسعه اقتصادی، ترجمه: حمیدرضا شش جوانی، انتشارات عملی و فرهنگی.
قزوینی، رویا (1385)، هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، فصلنامه فرهنگ اصفهان، سال هم، شماره 33 و 34، صص129-124.
کریمیان، سعید ؛ عطارزاده، عبدالکریم (1390)، نقش انقلاب صنعتی در تحولات صنایع دستی ایران، فصلنامه مطالعات تاریخ اسلام، سال سوم، شماره 11، صص120-99.
لاکمن، سوزان (1396)، صنایعدستی و اقتصاد خلاق، ترجمهی: شهاب طلایی شکری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
مجیدی، فاطمه (1396) بررسی ارتباط تاریخی صنایع دستی و طراحی صنعتی در ایران، نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی، مقاله 12، دوره 22، شماره 3، پاییز 1396، صص 121-129.
شفیعی، زینب؛ صادقی فسایی، سهیلا؛ سعیدی، علی اصغر (1397). "بازگشت به خانه": مطالعه کیفی خوداشتغالی و کنش کارآفرینانه زنان فارغالتحصیل دانشگاهی، فصلنامه برنامه ریزی رفاه و توسعه اجتماعی، دوره 9، شماره 34، بهار 1397، صص63-94
Adamson, Glenn (2007) Thinking Through Craft. Oxford and New York: Breg.
Beck, Ulrich and Elisabeth Beck-Gernsheim (2002) Individualization: Institutionalized Individualism and its Social and Political Consequences . London: Sage.
Bourdieu, Pierre (1993 a), the field of cultural production, cambrige: polity.
Chirstopherson, Richard (1976). From folk art to Fine Art: a Transformation in the Meaning of Photographic Work. Urban Life and Culture, no. 3, pp. 123-57.
Cochrane, Grace (1992) The Crafts Movement in Australia: A History . Kensington,NSW: New South Wales University Press.
Edwards, Clive (2006) ‘“Home is Where the Art Is”: Women, Handicrafts and Home Improvements, 1750–1900’, Journal of Design History , 19(1): 11–21.
Ekinsmyth, Carol (2011) ‘Challenging the Boundaries of Entrepreneurship: The Spatialities and Practices of UK “Mumpreneurs”’, Geoforum , 42: 104–14.
Gans, Herbert j. (1978). Popular Culture in America: Social Problem in Mass Society or Social Asset in a Pluralist Society, in peter davison, rolf meyersohn and Edward shis Literary Taste, Culture, and Mass Communication,Vol. 1, Teaneck, NJ: Chadwyck Healey.
Gauntlett, David (2011) Making is Connecting: The Social Meaning of Creativity, from DiY and Knitting to Youtube and Web 2.0 . Cambridge, MA: Polity.
Harrod, Tanya (1999) The Crafts in Britain in the 20th Century . New Haven, CT: Yale University Press.
Jakob, Doreen (2013) ‘Crafting Your Way out of the Recession? New Craft Entrepreneurs and the Global Economic Downturn’, Cambridge Journal of Regions, Economy and Society , 6: 127–40.
Levine, Faythe and Cortney Heimerl (2008) Handmade Nation: The Rise of DIY, Art, Craft, and Design . New York: Princeton Architectural Press.
Lippard, Lucy (2010) ‘Making Something from Nothing (toward a Definition of Women’s “Hobby Art”)’ in The Craft Reader , ed. Glenn Adamson. Oxford and New York: Berg, 483–90.
Lopes , Paul (2002) The Rise of a Jazz art World, New York: cambrige university press.
Matchar, Emily (2013) Homeward Bound: Why Women Are Embracing the New Domesticity . New York: Simon & Schuster.
Minahan, Stella and Julie Wolfram Cox (2007) ‘Stich’n Bitch: Cyberfeminism, a Third Place and the New Materiality’, Journal of Material Culture , 12(1): 5–21.
Parker, Rozsika (1984) The Subversive Stitch: Embroidery and the Making of the Feminine . London: Women’s Press.
Peterson, Richard A. and Kern, Roger M. (1996) Changing Highobrow Taste: From Snob To Omnivore, American Sociological Review, Vol. 61, No.5, PP.900-907.
Racz, Imogen (2009) Contemporary Crafts . Oxford and New York: Berg.
Robertson, Kirsty (2011) ‘Rebellious Doilies and Subversive Stitches: Writing a Craftivist History’, in Extra/Ordinary: Craft and Contemporary Art , ed. Maria Elena Buszek. Durham, NC: Duke University Press, 184–203.
Turney, Joanne (2009) The Culture of Knitting . Oxford and New York: Berg. Twigger Holroyd, Amy (2014) ‘Why It’s Important to Be Open’, Crafts , May–June, 27.
Urry, John (2002) The Tourist Gaze , 2nd ed. London: Sage.
Waterhouse, Jo (2010) Indie Craft . London: Laurence King.
Williams, Raymond (1981). Culture, London and Glasgow: Fontana.
Wolff, janet (1981) The Social Production of art, Basingstoke: Macmillan.