ادراکی، مرجان (1392). «تحلیل ساختاری آثار نقاشان زن دهههای 1370 و 1380 ﻫ. ش ایران (مطالعة موردی مسئلة جنسیت)»، رسالة کارشناسی ارشد، دانشگاه علم و فرهنگ.
اسکولز، رابرت (1379). درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات، ترجمة فرزانه طاهری، تهران: آگه.
حاجیطاهری، دامونا (1390). «نسل رویکردهای زنانه در هنر معاصر ایران»، پایاننامة کارشناسی ارشد نقاشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، دانشکدة هنر و معماری.
حسینی، یاسمن (1380). «نقاشی معاصر ایران و معرفی چند نقاش جوان زن ایران»، پایاننامة کارشناسی ارشد نقاشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، دانشکدة هنر و معماری.
حجازی، بنفشه (1385). تاریخ هیچکس: بررسی جایگاه زن ایرانی در عصر افشاریه و زندیه، تهران: قصیدهسرا.
راودراد، اعظم، مریدی، محمدرضا و تقیزادگان، معصومه (1389). «تحلیلی بر بازنمایی زن در نقاشی معاصر ایران»،
زن در توسعه و سیاست،
ش 28.
رجبی، محمدحسن (1374). مشاهیر زنان ایرانی و پارسیگوی از آغاز تا مشروطه، تهران: سروش.
شریعتی مزینانی، سارا و مدرس صادقی، مریم (1390). «بازنمایی زن در آثار زنان نقاش معاصر ایران»، جامعهشناسی هنر و ادبیات، ش 2.
عزیز، مونا (1390). «رابطة نقاشی و ساختار اجتماعی در ایران معاصر (1340 ـ 1384)»، پایاننامة کارشناسی ارشد، رشتة پژوهش هنر، دانشگاه علم و فرهنگ، گروه پژوهش هنر.
گری، بازل و دیگران (1376). سیر تاریخ نقاشی ایرانی، تهران: امیرکبیر.
گودرزی، مصطفی (1377). «درآمدی بر نقاشی معاصر ایران»، هنرهای تجسمی، ش 2.
مریدی، محمدرضا (1388). «نقاشی زنان؛ نقاشی زنانه (مقایسة بهکارگیری شگردهای بصری و سبکهای هنری در نقاشی زنان و مردان)»، پژوهش زنان، دورة 7.
مشکزاد، پریدخت (1384). «نقد و بررسی آثار نقاشان زن ایرانی معاصر (با رویکرد فمینیستی)»، پایاننامة کارشناسی ارشد، رشتة پژوهش هنر، دانشگاه تهران، دانشکدة هنرهای زیبا.
واعظنیا، پانتهآ (1382). «نقش زنان در نقاشی امروز ایران»، عروس هنر، ش 21.
Gee, J. P. (2011). How to do discourse analyses, New York and London: Routledge.
ــــــــــ(2001). “Reading as situated language: A sociocognitive perspective”, Journal of Adolescent & Adult Literacy, 44, 714-725.
ــــــــــ(1989). “Literacy, discourse, and linguistics: Introduction”, Journal of Education, 171, 5-17.
ــــــــــ(1993). “Critical literacy/socially perceptive literacy: A study of language in action”, Australian Journal of Language and Literacy, (16): 333-355.