اجلالی، پرویز (1383). دگرگونیاجتماعیوفیلمهایسینماییدرایران: جامعهشناسیفیلمهایعامهپسندایرانی (1309 ـ1357)،تهران: انتشارات فرهنگ و اندیشه.
اسحاقپور، یوسف (1389). سینما: گزارشیبرایدرک؛جستاریبرایتفکر، ترجمة باقر پرهام، تهران: چاپ الوان.
ضیاءپور، آرش (1389). «بررسی تأثیر سرمایة فرهنگی بر مدیریت بدن جوانان: مطالعة موردی جوانان شهرگیلانغرب»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی.
فاضلی، محمد (1384). «جامعهشناسی مصرف موسیقی»، فصلنامةانجمنایرانیمطالعاتفرهنگیوارتباطات، 1(4): 27 ـ 53.
کوایل، دنیس مک (1387). مخاطبشناسی، ترجمة مهدی منتظر قائم، تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
مسلمی پطرودی، رقیه (1389). «بررسی تأثیر سرمایة فرهنگی بر اوقات فراغت: مطالعة موردی شهرستان جویبار»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران، دانشکدة علوم انسانی و اجتماعی.
موسایی، میثم و شیانی، ملیحه (1386). «تخمین تقاضای خانوار برای رفتن به سینما در 24 استان ایران»، فصلنامةرفاهاجتماعی، 6(25): 301 ـ 320.
هیوارد، سوزان (1388). مفاهیمکلیدیدرمطالعاتسینمایی، ترجمة فتاح محمدی، زنجان: انتشارات هزارة سوم.
یوسفی، علی (1388). «تأملی بر مرزبندی اجتماعی فضای شهری مشهد: طبقهبندی منزلتی نواحی شهر»، دوفصلنامة علوم اجتماعی دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، 6(2): 61 ـ 91.
Bennett, Andy (2005). Culture and Everyday Life, Sage Publications.