آزاد ارمکی، تقی و چاوشیان، حسن. (1381). بدن به مثابه رسانه هویت. جامعه شناسی ایران، (4)4، 75-57.
آیت الهی، حبیب اللـه و فربـود، فریناز. (1385). نقد زیباییشناسانه آثار کریستو. فصلنامه هنر، 65، 198-184.
بزرگمهر، شیرین و محمدی، منظر. (1389). پوشاک، هنرهای تجسمی، معماری، گفتاری بینامتنی. هنرنامه، (6)3
جوادی یگانه، محمدرضا و کشفی، سید علی. (1386). نظام نشانهها در پوشش. نشریه کتاب زنان. (38)10، 87-62. بازبینی شده در تاریخ 7 شهریور 1391 از http://www.noormags.com
راودراد، اعظم. ( 1386). جامعه شناسی اثر هنری. پژوهشنامه فرهنگستان هنر، (1)2، 66-91.
الکساندر، ویکتوریا. (1390). جامعهشناسی هنر(ترجمه اعظم راوردراد). تهران: فرهنگستان هنر.
مجلسی، ملیحه و خوشنویسان، بهینه. (1388). هنر مفهومی در طراحی لباس. مجله جلوه هنر، (1)1، 64-57.
هینک، ناتالی. (1391). جامعهشناسی هنر (ترجمه عبدالحسین نیکگهر). تهران: نشر آگه.
Alsop, J. (1982). The Rare Art traditions. London: Thames & Hudson.
Becker, H. S. (1982). Art words. Berkeley: University of California Press.
Boudot, F. (1999). A century of fashion. London: Thames and Hudson.
Bourdio, P. (1984). Distinction: A social Critique of the Judgement of Taste. Cambridge: Harvard University Press.
Bourdio, P. (1993). The field of cultural production: essays on Art and Literarure. Cambridge: Polity.
Collins, R. (1979). The Credential Society: An Historical Sociology of Education and satisfication. NewYork: Academics Press.
Dimaggio, P. (1987). “Classification in Art”, American Sociological review, 52: 55- 440.
Dimaggio, P., Ostrower. F. (1987). “in the Arts by Black and White Americans,” Social Forces, 68 (3): 78- 753.
Douglas, M. (1966). Purity and danger: An analysis of pollution and taboo. London: Routledge.
Douglas, M., Isherwood, B. (1979). The word of Goods: Towards an Anthropology of Consumption. NewYork: Norton.
English, B. (2007). A cultural history of fashion in the20th century. New York: Berg.
Fani Salek, A. (2005). Clothes as a mean for Artist’s expression. Unpublished master’s thesis, Marc bloch Strasbourg University, France.
Gan, S. & Brown, A. (1999). Visionaire’s fashion 2001: designers of the new avant-garde. London: Laurance King.
Ganz. H. J. (1974). Popular culture and high culture: An analysis and Evaluation of taste. NewYork: Basic Books.
Ganz. H. J. (1982). “Preface”, in Michele Lamont and Marcel Fournier (eds.), Cultivating differences: Symbolic Boundaries and the making of inequality. Chicago: University of Chicago Press, pp. 7-15.
Holman, R. H. (1981). Apparel as communication. In E.C. Hirschman & M.B. Holbrook )eds(, Symbolic consumer behavior (pp. 7-15). Michigan: Ann Arbor.
Primicerio, M. (1996). Biennale di Firenze: Looking at fashion. New York: Skira.
Roussel, N. (2008). Clothes: Inside and outside. Unpublished master’s thesis, Concordia University, Montreal.
Sayer, A. (2010). Method in social science: Revised 2nd edition. London: Taylor & Francis Group.
Steele, V. (2000). Fifty years of fashion. New York: Yale University.
Townsend, CH. (2002). Rapture. London: Thames and Hudson.
Turner, B. S. (1994). The consuming body. London: Sage.
منابع تصویری
:تصویر1 Beverly Semmes. (no date). Beverly semmes. Retrieved 8 September 2012, from http:// www.beverlysemmesstudio.com
:تصویر2 Indiaflint. (2011). images from exhibitions. Retrieved 3 October 2012, from http://www.indiaflint.com/page13.htm
:تصویر 5 Bornanews. (2012). الناز جوانی. Retrieved October 14, 2012, from http:// www. bornanews.ir/pages/News-79638.aspx
The current state of conceptual clothing in IranFrom the perspective of the participating Artists (1380s)[1]
Marzieh Zare, Department of Art, University of Uroumiyeh, Uroumiyeh, Iran
m.zare@Urmia.ac.ir
Soodabeh Salehi, Assistant Professor, Department of Visual Art, The University of Art, Tehran, Iran
salehis@gmail.com