برایسون، نورمن(۱۳۹۹). نگاه و نقاشی؛ منطق نگاه خیره ، ترجمهی مهدی حبیبزاده، تهران: نشر حرفه نویسنده.
برتنز، یوهانس ویلم(۱۳۹۶). نظریه ادبی:مقدمات، ترجمه: فرزان سجودی، تهران: نشر علم.
پورزین، رضا(۱۳۹۲).مطالعه تطبیقی نشانه های بصری در آینه کاری ایرانی و نقاشی اُپ آرت، مجله نگره: شماره ۲۷، صص ۷۵-۸۸.
رز، ژیلیان(۱۳۹۷). روش و روش شناسی تحلیل تصویر، ترجمه سید جمال الدین اکبرزاده جهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات/ مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما.
صادقی، علیاکبر (۱۳۷۲). خاطره ها: نقاشیهای آبرنگ، تهران: نشر گویا.
مجابی، جواد (۱۳۷۷). برگزیده آثار علیاکبر صادقی از ۱۳۵۶ تا ۱۳۷۶، به کوشش منیژه میرعمادی، تهران: نشر هنر ایران.
Bryson, Norman (1991). Semiotics and Art History. The Art Bulletin, Vol. 73, No. 2 (Jun., 1991), pp. 174-208Published by: College Art Association.
Bryson, Norman (2001). Text of still life, Critical Inquiry, Vol. 15, No. 2 (Winter, 1989), pp. 227-252Published by: The University of Chicago Press.
Bryson, Norman (1998). Intertextuality and visual poetics, Style, Vol 22, No.2, pp183-193.