آذری ازغندی، هادی و فهیمیفر، اصغر و شیخ محمدی، علی (1400). بررسی مفهوم عکاسی در ایران در گذر از گفتمان انقلابی به سازندگی بر اساس نظریه نهادگرایی گفتمانی، جامعه شناسی هنر و ادبیات، شماره 10، صفحات 210 - 224.
ــــــــــــــــ،(1401). عکاسی و سیاست در ایران پیشاانقلابی: نبرد بر سر تصویر ایران، نشریه هنرهای زیبا_هنرهای تجسمی، شماره2، صفحات 121-115.
بیات، پگاه (۱۳۸۹). بررسی عکاسی ایران پس از انقلاب اسلامی از نگاه هنرمندان و منتقدین غرب، پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عکاسی، دانشگاه هنر.
جهانگیری،جهانگیر و بندرریگیزاده، علی (1392). زبان،قدرت و ایدئولوژی در رویکرد انتقادی نورمن فرکلاف به تحلیل گفتمان، دوفصلنامه علمی-پژوهشی، شماره 14، صفحات 82 - 57.
رجبینژاد مقدم، حسن و روحانی، سیدعلی (۱۴۰۱). نقش عکاسی مستند در دوران انقلاب و جنگ با تاکید بر برخی از آرای جورج لوکاچ و آرنولد هاوزر، نشریه علمی باغ نظر، سال ۱۹، شماره ۱۱۷، صفحات ۴۶-۳۳.
زمانیان، پویا (۱۳۹۸). بررسی نشانههای مشترک تصویری در عکاسی انقلاب اسلامی بر اساس الگوی پیرس، دوفصلنامه علمی پژوهشی هنر.،سال ۹، شماره ۱۸، صفحات ۱۵-۱.
فرکلاف، نورمن(1379). تحلیل انتقادی گفتمان. گروه مترجمان، چاپ اول، نشر مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها،
مک دانل، دانیل(1380). مقدمهای بر نظریههای گفتمان، ترجمهی حسینعلی نوذری، چاپ اول، نشر فرهنگ گفتمان، تهران.
مترجم زاده، محمد (1393). کارکردهای فرهنگی-هنری عکاسی در ایران، چاپ اول، نشر مرکب سپید، تهران.
وان دایک، تئون.ای (1378). تحلیل گفتمان: پژوهش و کاربست آن در ساختار خبر، ترجمه محمدرضا حسن زاده، تهران: پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی.
هاوزر، آرنولد (۱۳63). فلسفه تاریخ هنر ، ترجمه محمدتقی فرامرزی، نشر نگاه.تهران.
Fairclough,Norman (2010) Critical Discourse Analysis;The Critical study of Language.Publisher Longman, London.
Van Dijk,Teun (2001) Political Discourse and Ideology, working paper, unpublished, pp 2-3.
Peress, Gilles (1984) Telex Iran: In the Name of Revolution.
Lyford,Amy (2016)
Acts of Memory: Gilles Peress’s Telex: Iran, Then and Now.