ایمان، محمد تقی (1391). روششناسی تحقیقات کیفی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
بشیر، حسن، اسکندری، علی (1392). بازنمایی خانواده ایرانی در فیلم سینمایی یه حبه قند. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 6 (2)، 143- 161.
بهمنی، مهرزاد، سجودی، فرزان (1394). بازنمایی هویت جنسیتی مردانه در مجموعه تلویزیونی ستایش. فصلنامه رادیو تلویزیون، 11 (26)، 170-149.
جعفرزادهپور، فروزنده، ساعی، منصور، و جاروندی، رضا (1388). الگوهای قدرت در روابط بین نسلی، بازنمایی سریالهای ایرانی، مطالعه شبکة 1 و 3. پژوهشنامه علوم اجتماعی، ۳(2)، 119-137.
ساعی، منصور (1389). بازنمایی ابعاد تاریخی و سیاسی هویت ملی در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (مطالعة موردی سریالهای تلویزیونی تاریخی درجه الف در سه دهه پس از انقلاب اسلامی ایران). دو فصلنامه پژوهش سیاست نظری، 7، 113-142.
سلطانی، علی اصغر (1384). قدرت، گفتمان و زبان: سازو کارهای جریان قدرت در جمهوری اسلامی ایران. تهران: نی.
صادقیفسایی، سهیلا، و شریفیساعی، م. (1393). تقابل سنت و مدرنیته؛ کشمکشی گفتمانی در الگوهای بازنمایی. نشریة زن در فرهنگ و هنر، ۶(1)، 95-118.
فرجی، سجاد. گیویان، عبدالله و فاضلی، نعمت (1392). بازنمایی زندگی روزمره جوانان در سریال فاصلهها. مجله جامعهپژوهی فرهنگی، 4(4)، 105-138.
کوثری، مسعود، عسکری، احمد (1394). بازنمایی خانوادة ایرانی از منظر روابط جنسیتی و نسلی در آگهیهای تلویزیونی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، 8(4). 26- 1.
کوثری، مسعود، و عموری، عباس (1392). تعریف از خود و ساخت دیگری، مطالعه پسااستعماری سریالهای حریم سلطان و الفاروق العمر. فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، 3(2)، 143-166.
محمدپور، احمد (1392). روش تحقیق کیفی، ضد روش2. تهران: جامعهشناسان.
محمدی، جمال، کریمی، مریم (1390). تحلیل قرائتهای زنان از مجموعههای تلویزیونی (مطالعه موردی قرائتهای زنان شهر ایلام از سریال فاصلهها). تحقیقات فرهنگی ایران، 4 (1)، 49- 77.
محمدی، فردین و خالقپناه، کمال (1397). بازنمایی سریالهای تلویزیونی و برساخت گفتمانی خانواده. مجله علوم اجتماعی مشهد، 15 (2)، 75- 105.
یورگنسن، ماریان.، و فیلیپس، لوئیس (1389). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمة هادی جلیلی. تهران: نی.
Dutt, R. (2014). Behind the Curtain: Womens Representations in Contemporary Hollywood. London: LES.
Johnston, J. (2010). Girls on Screen: How Film and Television Depict Women in Public Relation. Prism, 7 (4): 1-17.
Khadilkar, K., KhudaBukhsh, A. R. & Mitchell, T.M (2022).Gender bias, social bias, and representation in Bollywood and Hollywood. Pattern article, 3 (2), 1-21.
Fang, A; Eric, m. (2000). Formal – informal use of television and sex role stereotyping in hong kong- statistical data included; sex. Journal of research, 7 (1).
Meijer, C. (2001). the Color of Soap Opera: an Anelysis of Professional Speech on the Representation of Etnicity. Europian Journal of Cultural Studies, 4 (2): 207-230.