چکیده تحولات اجتماعی- فرهنگی در جوامع معاصر، و به موازات آن تحولات نظری جامعهشناسی، مصرف را به یکی از مهمترین موضوعات پژوهشی در جامعهشناسی تبدیل کردهاند. در این میان به نظر میرسد که مصرف کالاهای فرهنگی و هنری به سبب عمومیت و قابلیت دسترسی بیشتر از اهمیت خاصی در مطالعه تمایزات اجتماعی و تحولات فرهنگی برخوردار باشد. این مقاله درصدد بررسی توزیع سلیقههای هنری در میان اقشار و گروههای متفاوت مردم شهر تهران است. در بخش مبانی نظری، از دیدگاههای پی یر بوردیو و نظریهپردازان پستمدرن استفاده شده است. تحقیق با روش پیمایش و با استفاده از ابزار پرسشنامه و به شیوه نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای در میان 410 نفر از افراد 15 تا 45 ساله شهر تهران انجام گرفته است. طبق یافتههای تحقیق، سلیقههای هنری افراد رابطه معنیداری با متغیرهایی چون سن، جنسیت، قومیت و شغل نشان نمیدهند. از طرفی، نوعی درهمآمیختگی و التقاطیشدن نیز در میان الگوهای مصرف کالاهای فرهنگی و هنری در جمعیت مورد مطالعه قابل مشاهده است.