@article { author = {نظری, سعید and maleki, sepideh}, title = {Analyzing of global culture and national identity challenges in visual communication}, journal = {Sociology of Art and Literature}, volume = {8}, number = {2}, pages = {139-162}, year = {2017}, publisher = {Tehran University, Faculty of Social Science}, issn = {2538-5046}, eissn = {2980-8685}, doi = {10.22059/jsal.2017.62257}, abstract = {Analyzing of global culture and national identity challenges in visual communication Analyzing of global culture and national identity challenges in visual communication Nowadays, the globalization process influence on all fields of art as well as the double impact that this has had on the art of all nations especially Iran .whatever the scientist is considered as global culture (this process influence on the graphic which is carrying the visual communications in the national and international scene.in this paper, I try to consider Iran's national identity and its reflection in the increasing interaction and global communication in Iran's graphics, Because it is not justifiable ,due to lack of research, The way effectiveness of this group of artists which is considered as globalization and global culture.in this paper ,research based on ) the tenth Social and cultural posters (main part )and final Tehran International Poster Biennial. And also in this paper, I try to survey the way of the Iranian Graphic Designers in relation to the representation of national identity in their work in the face of the globalization process based on a layer semiotic theory and also Views or focus of this group of artists of Iranian on national identity. Key words: national identity, globalization, culture, a layer semiotic}, keywords = {هویت ملی‌,جهانی شدن‌,فرهنگ‌,دوسالانه‌ی جهانی پوستر‌,نشانه‌شناسی لایه‌ای}, title_fa = {واکاوی تقابل یا تعامل ارتباط تصویری با فرآیند جهانی شدن}, abstract_fa = {با توجه به ارتباطات روزافزون و درهم‌تنیدگی روبه‌رشد جوامع‌، اثرپذیری جوامع و ملل جهان از فرایند جهانی‌شدن غیرقابل‌انکار است. این مهم و تکیه بر رویکرد بازتاب در جامعه‌شناسی هنر به این امر منجر می‌شود که بتوان از بازنمایی تأثیرپذیری دوگانة تقابلی یا تعاملی از فرایند جهانی‌شدن در متن آثار هنری و به‌طور خاص هنرـ‌صنعت گرافیک که محمل ارتباطات بصری در عرصة ملی و بین المللی است‌، سخن گفت. یکی از مهم‌ترین وجوه این تأثیرپذیری در توجه مجدد به مقولة هویت ملی است‌‌‌. بنابراین نگارندگان در پژوهش حاضر‌، هویت ملی و نحوة بازتاب آن در جریان افزایش تعاملات و ارتباطات جهانی در عرصة ارتباطات تصویری را مورد توجه قرار داده‌اند و با روش تحلیل کیفی متن و به کمک نشانه‌شناسی لایه‌ای به چگونگی واکنش طراحان گرافیک ایران در رابطه با نحوة بازنمایی هویت ملی در آثارشان در مواجهه‌ با فرایند جهانی‌شدن پرداخته‌اند.‌ آنچه به‌عنوان بستری برای این بررسی در نظر گرفته شده است شامل تمامی آثار بخش اصلی دهمین دوسالانة جهانی پوستر تهران به‌عنوان واپسین رویداد مهم در عرصة طراحی گرافیک ایران می‌شود. نتیجة جستار حاضر نمایانگر تمایل تقابل‌گرایانة طراحان در آثارشان از طریق تأکید بر مؤلفة ارزش‌گذاری به زبان فارسی از بعد فرهنگی هویت ملی ‌است.}, keywords_fa = {هویت ملی‌,جهانی‌شدن‌,ارتباط تصویری‌,دوسالانة جهانی پوستر‌,نشانه‌شناسی لایه‌ای}, url = {https://jsal.ut.ac.ir/article_62257.html}, eprint = {https://jsal.ut.ac.ir/article_62257_a11f44748fdcf59be2ab550501562a44.pdf} }